Bod (7), paragraf 14:
Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií O1 a O2 platí:
a) |
okamžitá hmotnost přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, |
b) |
okamžitá hmotnost přívěsu kategorie O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M3 a N3. |
Z bodu 7 paragrafu 14 tedy například plyne:
Pokud je nejvyšší povolená hmotnost přívěsu 750 kg (kategorie O1) a v TP auta je psáno 400 kg, smíte přívěs zapojit. Okamžitá hmotnost (hmotnost přívěsu a nákladu např. v okamžiku zvážení) však nesmí překročit 400 kg !
Přívěs o nejvyšší povolené hmotnosti 2000 kg (brzděný, kategorie O2) smíte zapojit i za auto s předepsaným zatížením na tažné kouli 1200 kg, pokud 1200 kg v okamžité hmotnosti přívěsu nepřekročíte (hmotnost nákladu a přívěsu nesmí být vyšší než 1200 kg). Zároveň ale musí platit: "největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5 násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M3 a N3."
Upozornění:
Firma Miloš Ježek nenese odpovědnost za interpretaci zákonů a vyhlášek třetími osobami ani za jejich pozdější změny.